The Balm - Nude Tude Palette

En ögonskuggspalett som är en av mina absolut favoriter är The Balm's Nude Tude palett. Man får 12 skuggor som är väldigt pigmenterade, krämiga och lätta att jobba med. De flesta skuggorna är skimriga, det finns 4 matta färger (Sultry, Sexy, Serious och Sleek).
 
Färgskalan är fantastisk - man kan skapa så många olika sminkningar med den här paletten. Allt från lätt, ljus sminkning till lite mer mörkare och festlig sminkning. 
 
Förpackningen är i robust kartong med en stor spegel inuti, vilket kommer väl till pass när man har bråttom och/eller inte har tillgång till en vanlig spegel. Jag är helt såld på förpackningen och själva idén med de tjusiga tjejerna - vilken kreativitet! Man får känslan att vara tjej i paletten representerar de två skuggorna som täcker hennes kropp vilket är genialt! Exempelvis färgerna Sexy och Silly som representeras väldigt bra av den mörkhåriga tjejen som reflekterar färgerna perfekt! Ett annat exempel är färgerna Stubborn och Stand-offisch där färgerna är väldigt ljusa, lätta och glada vilket speglas fint av den ljushåriga, glada tjejen. Det tycker jag är väldigt fint gjort av The Balm, vare sig de gjorde det avsiktligt eller inte..
 
Det medför även en liten borste med som jag dock knappt använt, men kvalitén är nog som de flesta borstarna som finns i paletter (med vissa undantag) vilket inte alltid är på topp. 
 
 Ni hittar den på de flesta skönhetssidor online som exempelvis  CocopandaElevenBrallisNordicFeelLyko med mera. Priset ligger runt 400 kronor, men ni hittar den alltid lite billigare hos Cocopanda!
 
Så vad tycker ni? Skulle ni kunna tänka er köpa den här paletten? Och ni som redan har den - håller ni med mig? Jag ÄLSKAR den här paletten!
 
/ Makeup Reviews 
 
 
 OLYMPUS DIGITAL CAMERA
The Balm vinner för sötaste förpackningarna!  
 
 Hur fina är inte tjejerna och färgerna? 
 

OBS! Det här inlägget är INTE sponsrat. Alla åsikter som skrivs är mina egna och 100% ärliga!
 
Ögonskuggor | |
Upp